21 mars 2011

Hektisk...

...helg kan jag lova...

Hade en mysig eftermiddag hemma hos mamma o pappa i fredags innan vi gick hem för fredagmys i soffan me 1 kg godis o bompa :) Peter Jobbade sent så jag o barnen fick klara oss själv, halv åtta, åtta sov barnen o jag la mig på soffan o kollade så skall det låta - äntligen en vettig fredagsunderhållning!!

Lördag o min födelsedag. Jobbhelg för min del, men blev lite uppvaktad på sängen vid 7 tiden, finfina presenter o precis vad jag hade önskat, En ring från bluebox som jag tidigare haft med här i bloggen, min efterlängtade 120-palett med ögonskuggor samt en locktång, tack min underbara familj för så fina presenter!!

Efter 5 timmars jobb åkte vi till Kärra för 75-årskalas hos Peters mormor. Massa god mat o annat gott :) Perfekt sätt att fira sin födelsedag på! Själv hade jag kalas efter jobbet på söndagen med min å Peters familj. Massa fina presenter, tack för dem, snälla ni :)
Både jag o Peter däckade gott på soffan 10 minuter efter att vi satt på "Stone", det var lika bra att gå o lägga sig för å vakna utvilad idag :)

Lugna sköna måndag!! Fick sova till åtta, åkte och köpte lite mer sprayfärg till skänken så nu har jag mållat ett andra lager - typ lika många kvar, minst. Spraymålade öven insidan av skänken i svart matt lackfärg - kan nog bli bra, längtar bara tills den är klar så det kan få pryda vårat nu ganska tomma vardagsrum.

Fy vad mycket text det blev - gillar inte såna inlägg men nu blev det så eftersom jag inte haft tid att skriva i helgen... 

Dags att börja med middagen snart tror jag. Nåt med tonfisk?! jaa blir nog det, enkelt o gott...

♥  //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar