7 apr. 2011

usch...

Nu har jag varit kass på att skriva igen... Går lite upp å ner har jag märkt!

Sitter o tittar på när Lily röjer ut nedersta kökslådan; pepparkaksformar, bakplåtspapper, folie, grytlappar, disktrasor, haklappar, silar osv... Att det kan vara så roligt  att röja och stöka ner! 
Som den husmorsa jag är så håller jag också på att koka grönsaker till Lilys lunchpuré, morötter, sparris o zucchini. Har infört några matdagar för henne nu på lite prov och med det menas att hon skall äta riktigt ordentliga mål på dagarna med bra mat - inget slarv! Enligt min teori skall detta göra att hon sover bättre på nätterna. Häromnatten Drack hon 4 flaskor välling!! INTE OK!! Måste bero på att hon ätit för dåligt på dagen. Igår var första "matdagen" och hon sov kanon hela natten med ett avbrott kl 2 då hon drack en flaska välling, somnade om och vaknade 07.45. En tillfällighet?? Återstår att se!

Jag och Mascha var på gymmet imorse. 5km på bandet varav 4 av dem var löpning. 4km på 25minuter känns ändå okej men nästa gång skall jag sätta 4km på 22min, 5min30sek/km. Frågan är hur mycket snabbare jag måste springa, blir en utmaning och det gillar vi!! 3 månader kvar till jag o Monica skall tävla på 6,7km, haha snacka om taggad!!

Just det ja, höll nästan på att glömma, bakar ju också - pizzasnurror, tanken är att det skall vara ett lite roligare mellanmål för barnen. Det är nog dags att baka ut degen snart!

Imorgon blir det SPA på Marstrands Havshotell med min systrar, lovely!! Längtar efter att krypa ner i bubbelpoolen och bara glassa!! Tror faktiskt jag är värd det!

Nu är'e puré-dags!!

♥ //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar