28 sep. 2011

Kan ju säga...

... att jag tappade suget när senaste inlägget sket sig! Men på't igen nu då...

Mittiveckan! Lätt besviken över att bonde söker fru ersatts av Idol, men så efter att ha hört André så kändes det ändå helt okej.

Idag har varit en riktig trädgårdsdag med massor av frisk luft. Fasaden på framsidan skurad, gräsmattan kantklippt, plattorna rensade från ogräs, fönster putsade osv osv haha eller så var det de hela :) ca 4timmar senare... Trodde nånstans i mitt stilla sinne att Lily skulle uppskatta mamma-dottertid i trädgården men så fel jag hade:

Gnäll - krama mammas ben - gnäll - bobycar i 40sek - gnäll - krama mammas ben - gnäll - gunga 30sek - gnäll - ett paket russin - gnäll - krama mammas ben ... ... ... - sova 1½ timme ...

Tog en promenad med Doris efter att ha hämtat Vilmer på dagis, fick locka med mumsigt mellanmål om han följde med utan gnäll - nyposoppa med mandelbiskvier, mums det é barndomsminnen som heter duga!

Hade bestämt mig för att utsätta kroppen för någon typ av fysisk aktivitet under eftermiddagen, löpning, gym eller Bodypump?! Ansåg att det var dags att komma igång med gruppaktiviteterna igen så jag stressade ner till Pumpen när pett kom hem, snubblade in när instruktören just skulle sätta igång första låten - kom igång beundransvärt snabbt efter att ha släpat fram stepbräda, vikter o matta ... Puh det passet satt som en smäck, som en kokt spagetti ringlade jag mig hem till familjen, lite mys med man o barn. Läggning av barn för mig o tapasmiddag på Östra Tull för Peter, det är han verkligen värd, hoppas maten smakar! :)

Nu skulle en dusch sitta fint, svettig o dan. Gnuggade in mig ordentligt i renen förut när jag skulle göra mig till för Lily o leka häst, anar en visst lukt av djur från min kropp. Måste man lukta häst bara för att man skall agera en för en stund?! jaaaoo större helhetsupplevelse för Lily i alla fall ;)

Inga planer för morgondagen. Lämna Vilmer på dagis, o sen? Har massa saker jag vill göra men tror att jag får lägga dem åt sidan o ägna mig åt min dotter istället :) Doris o träning hör väl morgondagen till också.

Natti natti...

♥ //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar